2009-09-22

Μήπως η Ολυμπιακή δεν κατέρευσε τυχαία; Βάζοντας τα πράγματα στη σειρά και αποδεικνύοντας πολλά...


Μήπως η Ολυμπιακή δεν κατέρευσε τυχαία; Γιατί η MIG αγόρασε την Ολυμπιακή σε κρίσιμη οικονομική περίοδο; Γιατί ο Παπανδρέου σκοπεύει να ξανααγοράσει την Ολυμπιακή το Ελληνιικό Κράτος; Αυτές ήταν η ερωτήσεις σε μία συζήτηση που είχα με τον φίλο μου Crypto, τις προάλλες που ούτε λίγο ούτε πολύ προσπαθούσε να μου αποδείξει ότι τίποτα από αυτά δεν συμβαίνει τυχαία. Σημέρακάνοντας μια μικρή έρευνα κατάλαβα πως ο Crypto μάλλον επιβεβαιώνεται, αφού κάποιο λάκκο έχει η φάβα:

Α) Δηλώσεις Μαρφίν για την Aegean: «είναι γνωστό σε όλους όσους ασχολούνται με τον χώρο των αερομεταφορών, και όχι μόνο, ότι η Aegean ενισχύθηκε και «ανδρώθηκε» θεαματικά τα τελευταία χρόνια εις βάρος της ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα τη σημαντική διεύρυνση των ζημιών της ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ και την επιβάρυνση με εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ του Δημοσίου, δηλαδή όλων των Ελλήνων πολιτών. Και εάν μεν η δραστηριότητα της Aegean ήταν απόλυτα σύννομη, οι ζημιωμένοι Έλληνες πολίτες μπορούν να κρίνουν απλώς τα επιχειρηματικά ήθη και τις πρακτικές της εταιρείας. Εάν όμως η ανάπτυξη της Aegean βοηθήθηκε από κρατικούς μηχανισμούς κατά τρόπο αθέμιτο ή/και παράνομο, το όλο ζήτημα έχει άλλες διαστάσεις.

Θα ζητήσουμε από τη νέα Κυβέρνηση που θα προκύψει από τις επικείμενες εκλογές να ανοίξει τον φάκελο Aegean και να εξετάσει όλες τις διοικητικές εγκρίσεις και πράξεις των τελευταίων ετών, ώστε να πληροφορηθεί η Ελληνική Κοινωνία αν υπήρξαν παρανομίες ή αθέμιτες πρακτικές. Η υπόθεση είναι πολύ σοβαρή όχι μόνον για τις τεράστιες ζημιές του Δημοσίου, αλλά και λόγω ενδεχόμενης εμπλοκής της κ. Ντόρας Μπακογιάννη, η οποία εκτός από πανίσχυρη υπουργός είναι και στενή φίλη της οικογένειας Βασιλάκη. Ήδη από την διαδικασία αδειοδότησης της AEGEAN να πραγματοποιεί πτήσεις προς Κωνσταντινούπολη έχουν ανακύψει, με την συνδρομή και της δημοσιογραφικής έρευνας, μια σειρά από σημαντικά αναπάντητα ερωτηματικά:

1. Είναι αλήθεια ότι η ΥΠΑ δέχθηκε να δώσει τη σχετική άδεια στην AEGEAN βάσει ενός Μνημονίου Κατανόησης (Memorandum of Understanding) προτού υπάρξει διακρατική συμφωνία η οποία έπρεπε να κυρωθεί από την Ελληνική Βουλή;


2. Είναι αλήθεια ότι βάσει αυτού του Μνημονίου η ΥΠΑ έδωσε άδεια για πτήσεις Σμύρνη-Αθήνα και σε Τουρκική εταιρεία η οποία κάνει πτήσεις στο κατεχόμενο τμήμα της Κύπρου;


3. Είναι αλήθεια ότι από αυτό το Μνημόνιο εξυπηρετείται μόνον ο τουρισμός της Τουρκίας (Αθήνα-Σμύρνη) και φυσικά και η AEGEAN αφού η κίνηση μεταξύ Ελλάδας-Τουρκίας εξυπηρετείτο και πριν και μάλιστα με πλεονάζουσα χωρητικότητα;


4. Για ποιο λόγο λοιπόν η Ελληνική πλευρά αξίωνε την υπογραφή αυτού του Μνημονίου και μάλιστα «επειγόντως»;


5. Είναι αλήθεια ότι η σύμπραξη του Υπουργείου Εξωτερικών με την ΥΠΑ για την υπογραφή του Μνημονίου έγινε με πλήρη άγνοια του αρμόδιου Υπουργείου Μεταφορών;


6. Είναι αλήθεια ότι μετά την πρόσφατη απομάκρυνση του Διοικητή της ΥΠΑ το Υπουργείο Μεταφορών έχει αναθέσει σε ειδική επιτροπή την πιθανή επανεξέταση της σχετικής διαδικασίας αδειοδότησης;




Πολύ ωραία μέχρις εδώ. Όπως είναι λογικό η Μαρφίν δεν θα έλεγε άδειες κουβέντες αν δεν είχε αποδείξεις, ή έστω ενδείξεις. Οι απαντήσεις της Ντόρας Μπακογιάννη στη δήωση της Μαρφίν, επιβεβαιώνουν την ύπαρξη του Ελληνοτουρκικού μνημονίου:

Β)"Στο πλαίσιο της σταθερής πολιτικής ενίσχυσης των διμερών οικονομικών σχέσεων Ελλάδας-Τουρκίας και των σχετικών συζητήσεων στην Ελληνοτουρκική Κατευθυντήρια Επιτροπή, αποφασίστηκε η διεξαγωγή συνάντησης αντιπροσωπειών των Υπηρεσιών Πολιτικής Αεροπορίας Ελλάδας-Τουρκίας με στόχο την αναβάθμιση των αεροπορικών σχέσεων των δύο χωρών.

Οι διαβουλεύσεις, που ήταν σε γνώση όλων των ενδιαφερόμενων αεροπορικών εταιρειών, πραγματοποιήθηκαν στις 11 και 12 Ιουνίου 2009 και την ελληνική αντιπροσωπεία πλαισίωναν εκπρόσωποι του Υπουργείου Εξωτερικών, με συμβουλευτικό ρόλο και προκειμένου να αποφευχθούν διατυπώσεις στο υπό διαπραγμάτευση κείμενο, μη συμβατές με το κοινοτικό δίκαιο και άλλες διατάξεις διμερών και πολυμερών συμφωνιών.

Οι διαβουλεύσεις κατέληξαν στην υπογραφή σχετικού μνημονίου μεταξύ των δύο χωρών από τους επικεφαλής των Αντιπροσωπειών των δύο Υπηρεσιών Πολιτικής Αεροπορίας. Αντίστοιχα μνημόνια έχουν υπογραφεί από την Τουρκία και με άλλες κοινοτικές χώρες όπως η Αυστρία και η Ισπανία, ενόσω εκκρεμεί η ευθυγράμμιση της Τουρκίας με το ευρωπαϊκό κεκτημένο, στο πλαίσιο των ενταξιακών της διαπραγματεύσεων.

Βάσει της συμφωνίας στην οποία κατέληξαν οι αρμόδιες Υπηρεσίες των δύο χωρών, το σύνολο των εκατέρωθεν εβδομαδιαίων συχνοτήτων αυξήθηκε στις 31 για κάθε πλευρά, με οποιοδήποτε τύπο αεροσκάφους. Επιπλέον, προβλέφθηκε σε περίπτωση που υπάρξει ενδιαφέρον εκ μέρους της αγοράς, να συμφωνηθεί περαιτέρω αύξηση συχνοτήτων, στο πλαίσιο της αμοιβαιότητας και της ισότητας.

Με τον τρόπο αυτό υπήρξε ανταπόκριση στα αιτήματα όλων των ελληνικών αεροπορικών εταιρειών προς την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, που επιθυμούσαν είτε να αυξήσουν τον αριθμό των δρομολογίων τους, είτε να δραστηριοποιηθούν στο χώρο. Στο σημείο αυτό τελειώνει η εμπλοκή και οι αρμοδιότητες του Υπουργείου Εξωτερικών επί του συγκεκριμένου θέματος και όλα τα υπόλοιπα είναι αρμοδιότητες άλλων φορέων".

Γ)Γιά να δούμε τώρα και τα στοιχεία:

1)Επι νέας Δημοκρατίας διπλασιάστηκε το έλλειμα της ΟΑ

2)Από τα 47 αεροπλάνα που είχε η ΟΑ ο αριθμός συρρικνώθηκε στα 27

3)Εκχωρήθηκαν πολλές κερδοφόρες γραμμές του εξωτερικού στην Aegean εις βάρος της ΟΑ.


Όπως καταλαβαίνει ο καθένας, πρέπει να υπήρχε όντως μία ισχυρή ενίσχυση της Aegean από πλευράς κυβέρνησης εις βάρος της μικρής κρατικής και, χέσε μέσα, Ολυμπιακής. Τα πράγματα δεν τελειώνουν εδώ, αφού όπως ανακύπτει από τα πρόσφατα περιστατικά, τώρα υπάρχει μια σχετική εύνοια υπέρ Ολυμπιακής. Γι αυτό άλλωστε κατέθεσε εξώδικο η Aegean στο Υπου

ργείο Εξωτερικών. Συγκεκριμένα:

Δ) "Στο μεταξύ και εξώδικα επιστράτευσε στη... μάχη των αιθέρων η Aegean, η οποία με έγγραφο που έχει ήδη επιδοθεί στην ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών και της ΥΠΑ διαμαρτύρεται για το γεγονός ότι στο πρόγραμμα της Olympic Air, το οποίο είχε ανακοινωθεί μία ημέρα πριν την επίσημη ακύρωση του διαγωνισμού περιλαμβάνονταν τόσο τα δρομολόγια των άγονων γραμμών όσο και αυτά

των διμερών συμφωνιών: «Δημιουργούνται εύλογες αμφιβολίες και προβληματισμοί ως προς τη διαδικασία που θα ακολουθηθεί περαιτέρω για την κάλυψη των επειγουσών αναγκών που δημιουργούνται από την αναίτια ακύρωση των διαγωνισμών» αναφέρεται στο εξώδικο.

Καλεί μάλιστα τον υπουργό να ζητήσει άμεση ανάκληση του μέρους του προγράμματος της Olympic Air που αφορά στις άγονες γραμμές και τις διμερείς συμβάσεις (12 δρομολόγια χωρών εκτός ΕΕ) και να διασφαλίσει τόσο τη συνέχεια των πτήσεων όσο και τον ανταγωνισμό στην αγορά αερομεταφορών" (Εφημερίδα το Έθνος).


Και ας βάλουμε τώρα το κερασάκι στην τούρτα που είναι οι δηλώσεις Παπανδρέου, ο οποίος σαν νέα κυβέρνηση υπόσχεται επανεξέταση των συμφωνιών για αγορά ΟΤΕ και Ολυμπιακής και ενδεχομένως την προσπάθεια επαναγοράς τους ή έστω διασφάλιση κρατικής συμμετοχής. (Επίσης αποτελεί άξιον απορίας γιατί πωλήθηκε ο ΟΤΕ, εφόσων ηταν από τις λίγες επιχειρήσεις που ήταν κυριολεκτικά χρυσωρυχείο).Δείτε τις δηλώσεις Παπανδρέου:


Ε) Σύμφωνα με δηλώσεις στο πρακτωρίο Reuter, "Τάσσεται υπέρ της συμμετοχής του Δημοσίου στην Ολυμπιακή. Σύμφωνα με τον κ. Παπανδρέου, ο σημερινός ιδιοκτήτης έχει υπάρξει θετικός απέναντι σε αυτό. Όπως σημείωσε πρέπει να διασφαλίσουμε ότι υπάρχει κάλυψη στην Ελλάδα, αλλά και ισχυρός ανταγωνισμός μεταξύ των εταιρειών. «Θα μπορούσαμε να επαναγοράσουμε τμήμα (της εταιρείας) αλλά πρέπει να δούμε πρώτα τους όρους και τις συνθήκες»." (Εφημερίδα Ημερησία).


Αυτό που κάνουμε εμείς σε αυτό εδώ το μπλόγκ είναι να συνδέουμε τα κομμάτια. Μέχρι στιγμής τα κομμάτια δείχνουν πως σίγουρα κάτι δεν πάει καλά. Αυτό που δεν έχουμε καταλάβει ακόμα είναι:
1)Γιατί ο Παπανδρέου επιθυμεί να αγοράσει Ολυμπιακή και ΟΤΕ (σίγουρα σε τιμή πολύ μεγαλύτερη από αυτήν που πουλήθηκε) 2) Γιατί ο Βγεννόπουλος είναι θετικός στο να πουλήσει ξανά μέρος της Ολυμπιακής στο Κράτος, αφού μόλις πρίν μερικούς μήνες την αγόρασε; Δεν θα κάνω απλές εικασίες. Θα περιμένω και τα τελευταία κομμάτια του πάζλ. Ό,τι και να γίνει όμως μην παραξενευτείτε.Γιατί εμείς προειδοποιήσαμε.....

0 σχόλιασαν,σχολιάστε και εσείς !:

Δημοσίευση σχολίου

B-track.blogspot © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute